Formula 1 a avut un echivalent pentru țările socialiste din Europa de Est. Aceasta competitie se numea Formula Easter si reprezenta un fel de "Cupa Pacii si a Prieteniei" la care participau tarile RDG, URSS, Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania. Aceasta formula se mai numea si Formula E 1300, pentru că vehiculele participante trebuiau sa aibă un motor de maximum 1300 cm3, capacitate ce a fost ulterior mărită la 1600 cm3, după anii '90.

 

 

    

 

 

Astfel, Formula Easter a fost o competitie internationala de motorsport ce s-a desfășurat intre anii 1980 și 1990. Vehiculele participante aveau singur loc. La competiție a participat și România, atât ca și țară gazdă, cât și cu piloți. Interesant este faptul ca monoposturile care luau startul erau fabricate 100% in țara noastră. Astfel, este de cunoscut faptul că inginerii din Romania au realizat vehicule veritabile de curse, extrem de competitive, pentru anii '80 - '90.

 

Etapele din cadrul Formulei Easter s-au desfasurat in mai multe orase, printre care: Most (Cehia), Kielce (Polonia), Riga (Letonia), Schleiz (Germania), Albena (Bulgaria), Mogyorod Hungaroring (Ungaria), Poznan (Polonia), Resita (Romania) si Galati (Romania). În România au avut loc 5 etape de Formula Easter, 4 la Resita si una singura la Galati.

 

Conform spuselor pilotului argeșean Gheorghe CIOACĂ (ing. laborant în cadrul DAT – FMT la Universitatea din Pitești), care a participat la mai multe etape de Formula Easter, monopostul său avea urmatoarele specificatii: "Vehiculul avea cutia de viteze de Dacia 1300,  amortizoarele, de Dacia, au fost modificate. Monopostul Easter dispunea de o  cutie de Dacia 1300 in 5 trepte, modificata din punct de vedere rapoarte de transmitere si grup conic, iar sasiul a fost conceput la UCM Resita pentru a primi un motor de Dacia 1400 cm3, ulterior motor Lada 1600 , 80 CP, 9000 rot/min" (v. foto de mai jos).

 


UNDER CONSTRUCTION

Toate drepturile rezervate Universitatea din Pitesti
fotograflaborator foto